Ponnyn Crespo

För er som inte redan visste det, så är Crespo faktiskt en ponny egentligen. En ponny på 180 cm i mankhöjd. Hur jag vet att han är en ponny? Finns flera bevis...
 
Kolla luggen! Typiskt ponnylugg.
 
Han gillar också aktiviteter såsom att smutsa ner sig. Fast bara direkt efter att matte ryktat honom, såklart.
 
 
Så nöjd med sig själv.
 
En annan favoritaktivitet är att bita på husses skor. Mums, stålhätta!
 
Något som däremot inte alls är ponnyaktigt med Crespo är hans ointresse för mat.
Idag när jag släppte ut honom i hagen efter ridpasset, så gav jag honom lunchhö i hans lilla foderlåda.
Men istället för att slänga sig över höet i samma anda som de andra hästarna, så ställde han sig istället och solade en stund först.
Sedan makade han sig sakta iväg till sin foderlåda och började sakta tugga i sig maten. Ibland tar han små pauser för att gå iväg och rulla, eller sola eller helt enkelt spana efter eventuella faror. (Enligt Crespo så finns det en massa hästätande monster i skogen runtomkring stallet. Men de brukar oftast inte dyka upp förrän på eftermiddagen).
 
Jag kan nästan se hur de andra hästarna i hagarna runtomkring suckar och tänker "Dumjävel, du har ju mat! ÄT!"
 
Crespo är lite som tjuren Ferdinand ibland.
 
Älskling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0