Ny vecka

Imorse klev jag upp vid 7.
Slängde i mig lite frukost och donade på lite här hemma, och vid 8 var jag nere i stallet för att mocka och fixa iordning hö till Crespo. Bar ut lite vatten till hagen också innan jag åkte hem igen för att dumpa hunden, tanka bilen och dra iväg till Umeå för att hämta Nikki.
 
49 mil i bilen och ett stopp på McDonalds klarade jag av på 6,5 timme. När vi var hemma kände jag mig lite mör. Min rygg är fortfarande inte riktigt med mig trots starka värktabletter, så bilfärden gjorde mig inte direkt gott.
Men jag var tvungen att rida ändå, så vi åkte ner till stallet och jag gjorde iordning Crespo för ett lätt joggpass i ridhuset.
Vi repeterade det vi gjorde på träningen igår och han kändes faktiskt mycket bättre idag även om han stod emot lite i början. Men jag väntade helt enkelt ut honom och efter en kort stund kom frustningarna och jag kände hur han började slappna av och jobba med mig istället för emot mig.
 
Kände bara efter så att han var med på noterna, och vi jobbade mest i galopp.
Sedan avslutade vi och gjorde kväll i stallet innan vi åkte hem och åt en kombinerad middag/kvällsfika.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0