Kickstart

Älskar måndagar!
Även om det var trögt att ta sig ur sängen imorse (hade tagit en rätt stark muskelavslappnande tablett som får mig att sova som en stock) så känns det alltid roligt att vakna till en ny vecka.
 
När Nikki var lämnad på förskolan åkte jag till stallet och mockade, fixade hö och tog sedan in Crespo och gjorde iordning honom för ett tömkörningspass. Fick hjälp av en Emma som sysslar med körning och som har lite bättre koll än mig på dethär med tömkörning.
Även idag fick han gå över cavaletti och även om han ibland försökte ta kommandot och freestyla lite så skötte han sig bra, och efteråt kändes han vädigt nöjd.
Man ser liksom på ögonen om Crespo är nöjd, och det är en sak som jag alltid tittar efter när jag jobbat honom. Kommer man inte till det stadiet att träningen givit något, både fysiskt och psykiskt, så känns det rätt meningslöst.
 
Fick även prova att tömköra Emmas häst en liten stund, för att få in känslan lite bättre, och efter att sedan fixat klart i stallet med putsning, iordningställande av foder ochsåvidare, så åkte jag och hämtade Nikki och så for vi till affären och handlade.
Hem snabbt för mellanmål, och sen iväg igen för att besöka skolsköterskan för 6-årskontroll.
 
Nu är vi hemma igen. Nikki ritar, jag städar och lyssnar på Ridsportpodden. Nu ska jag slita mig från datorn och fortsätta med attackstädningen, för sedan ska laxen in i ugnen och efter middagen är det stallet som gäller igen.
 
Hur startar ni veckan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0