En måste-helg

Den här helgen har inte direkt varit efterlängtad, men ack så viktig ändå.
Vi startade igår med begravning för min svärfar. Samtidigt som det är skönt med ett avslut så är det såklart en väldigt jobbig stund.
Dock så tycker jag att det är lätt att ta sig igenom en sådan stund när man har så fantastiska personer omkring sig. Roberts syster och hennes familj är underbara allesammans och jag trivs så fruktansvärt bra med dem.
 
Det var inte bara begravning igår utan även Roberts födelsedag. Så efter begravningen så fick vi lov att växla humör litegrann för att fira honom. Vi fikade tillsammans här hemma hos oss och senare på kvällen gick vi ut och åt middag. Kvällen slutade sedan i Vilhelmina Arena där vi hjälpte till att lägga ut golv för ridklubbens räkning.
Trots allt kändes det som att dagen varit okej ändå, om det inte vore för att jag senare under kvällen fick århundradets gallanfall. Låg och vred mig i smärtor och trodde jag skulle dö typ, tills klockan var långt efter två på natten.
 
Idag ringde klockan tidigt och jag, Robert och Wildahunden åkte till stallet för att utfodra och släppa ut hästarna. Det går så snabbt när man är två, så redan klockan åtta var vi tillbaka här hemma och jag passade på att lägga mig en stund för att kompensera för de förlorade timmarna inatt, och när jag fått sova en liten stund så kände jag mig bättre och åkte ner till stallet igen för att löshoppa tillsammans med Emma.
Crespo skötte sig jättebra och fick ta några språng upp till 1.25 ungefär innan vi sänkte ner igen och lät honom stila runt lite.
 
Eftermiddagen har vi spenderat "på byn". Vi har inhandlat julklappar som jag sedan suttit och slagit in här hemma. Inte så rofyllt som det låter när man har en katt i huset som älskar att klänga i allt som prasslar. Men nu är det gjort. Jag är verkligen ingen pysselmänniska och det finns inget som kan göra mig så galen som när jag ska sitta och knåpa med sådant pillergöra. Det enda man kan hoppas på är att mina utbrott ska höja blodtrycket en aning. Sist jag kollade låg det på 90/50 och det är tydligen rätt lågt.
 
Men nu är begravningen bortgjord, Robert har fått äta lite tårta, julklapparna är inköpta och inslagna så nu återstår det bara för mig att åka ner till stallet igen. Crespo ska ryktas och lindas, jag ska linda en annan häst i stallet och sedan ska alla hästarna få kvällsmat.
 
Imorgon är det en tidig morgon med utsläpp igen och en massa måsten. Som tur är så är det snart måndag, så då kanske saker återgår till det normala.
 
/Mvh en gnällig och lite lat person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0