Dagens pass

Idag hade jag syster Hannah med mig till stallet igen. Skönt med ett par extra händer nu när man är lite handikappad pågrundav ryggen. (Men nu har jag fått en tid hos en osteopat så nu ska det väl bli någon ordning snart).
Hon fotade lite när jag red idag, men som vanligt så klarar mobilkameran inte riktigt av att fota i ridhuset utan att det blir suddigt, men det får duga...
 
Värmer upp i trav.
 
 
Galopp.
 
 
 
Det märks att jag inte ridit "ordentligt" på ett tag, för vi är inte riktigt på samma ställe som vi var i somras. Men jag tycker ändå han bjöd på en riktigt bra känsla med tanke på omständigheterna. Han behöver bli lite mer framme för skänkeln, och mer eftergiven i rörelserna, men vi är på gång igen och det känns riktigt roligt.
 
Efter passet fick Crespo gå ut och äta lunchhö. Så skönt nu när han är klippt, att han inte blir svettig och behöver stå inne efteråt. Det är kallt idag, -8 men strålande sol och innan jag åkte hem så fyllde vi varmt vatten i hans vattentunna så han kunde dricka även ute. (Jag släpper alltid in honom i boxen både före och efter ridpasset så han ska kunna dricka och kissa).
 
Nu har jag tagit en lång skållhet dusch för att lindra ryggsmärtan lite, och snart ska vi åka ner för att ta in Crespo till middagen.
Ikväll väntar Dalasjöbesök med traditionellt Bonde Söker Fru-tittade i sällskap med Carro.
 
En bra onsdag med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0