Bra avslut

Eftersom den här helgen inleddes med tråkigheter, så kändes det skönt att den fick avslutas på topp.
 
Jag behövde inte åka till Umeå idag eftersom Nikki fick åka hem med min moster istället, så därför gjorde jag något jag aldrig gjort förut, imorse när jag var klar i stallet. Jag la mig och sov i över tre timmar!
Kvart över elva vaknade jag och var helt i chock! Jag måste ha varit ordentligt trött.
 
Sen åkte jag ner till stallet igen och tittade lite på hoppkursen. Konstaterade att jag nog gjort rätt som sadlat om till dressyr. Tyckte det var nog läskigt att bara titta på!
 
När hoppekipagen lämnat ridhuset så red jag Crespo och idag var det balsam för själen. Equiterapeut Anna har rekommenderat mycket galopp och varierad form, så det var vad vi jobbade med idag.
Galopperade först bara runt fyrkantsspåret och på stora volter. Försökte variera tempo och form.
I slutet red jag förvånad galopp som den ligger i MSVC-programmen och det var inga problem. Jobbade även med enkla byten och de känns bättre än förr då jag kommer ner bättre i sadeln än tidigare.
 
Jag har en härlig häst, och nu är min älskade flicka hemma igen så nu är jag peppad på måndag igen! Måndagen imorgon kommer dessutom bjuda på lunch med två av mina bästa vänner samt födelsedagsfirande för min lillasyster.
Trevlig kväll på er allihop och hoppas ni får en fon start på nya veckan och nya månaden. (Visst känns det alltid lite extra bra när man går in i en ny månad på en måndag?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0