Stallmorgonen och träningsvärken.

Imorse ringde min klocka 6.15, och då skulle det kokas kaffe och väckas barn och så vidare. När klockan slog 7 befann vi oss i stallet för att utfodra och släppa ut alla hästarna.
Det går oerhört smidigt måste jag säga när vi hjälps åt hela familjen.
Medan jag gav kraftfoder och täckade hästarna så bar Robert ut alla hösäckar i hagarna medan Nikki utfodrade katterna, kaninerna och marsvinen. Sedan hjälptes vi åt att släppa ut alla hästarna.
När klockan var 7.30 var det klart. Rätt snabbt jobbat måste jag säga.
 
Sen mockade jag till Crespo, Nikki mockade till shettisarna och Robert fyllde vatten ute i hagarna. Sen åkte vi hem och åt frukost och nu vilar vi lite.
Jag har sjuk träningsvärk i vaderna (?) sedan gårdagens träning i Åsele.
 
Här är ett litet klipp på det som är det absolut svåraste för oss nu: traven!
Jag kan verkligen inte sitta ner på min häst! Det går bara inte! Mina skänklar åker bakåt, och då passar Crespo på att dra i tyglarna så jag faller framåt. När jag försöker rida på framåt studsar jag nästan ur sadeln och då blir Crespo spänd och ännu studsigare. Ojojoj, hur jag tror att vi ska kunna visa upp oss på en tävlingsbana i slutet av månaden är för mig obegripligt i nuläget.
Men men, bara att träna på.
Ska åka ner och rida om en liten stund och får väl plåga mig med lite mer nedsittning.
 
 

Kommentarer
Postat av: emily

Snör fast stigbyglarna långt fram, kanske funkar?! :-D

2014-05-16 @ 13:51:06
URL: http://teamtoyra.se/livetmedhobbit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0