Planering

Crespo har fått en välförtjänt vila i början av veckan. I måndags fick han vila helt, bara gå i hagen och skrota, och så gick vi runt kring hagarna och betade en del.
På tisdagen gick vi en skogspromenad tillsammans och igår skrittade jag honom först för hand på morgonen och sen på kvällen skrittade jag honom uppsuttet och jobbade litegrann.
 
I morse var det dock tillbaka till arbetet och till min stora glädje kändes det som om Crespo längtat lika mycket som jag. Vi joggade visserligen bara, med fokus på att han skulle vara framme för skänkeln och rund i formen. Crespo spetsade öronen och frustade konstant genom hela passet. Det kändes så otroligt skönt, för det är målet med min resa med Crespo; att han ska tycka att det är roligt!
 
 

Nu ser planen ut som följande:
Imorgon och på lördag ska vi jobba som vanligt, alltså dressyrpass.
På söndag får han en vilodag, förhoppningsvis skritta ut med bästa skötaren Natali.
 
Måndag-onsdag nästa vecka ska vi träna vidare för att sedan på torsdagen ta en vilodag som då innebär att vi skrittar ut.
Fredag blir ett lättare joggpass för sedan ska vi åka till Åsele och träna för Katarina Gustafsson lördag-söndag. (Om jag får ledigt från jobbet på söndag detvillsäga, annars kan vi bara träna på lördagen)
 
Veckan därefter är det uppladdning för nästa tävling som är i Nordmaling den 22 juni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0