Hästbuss, bröllop och löpning.

Sen sist då? Jotack, det har varit fullt upp som vanligt.
Dagen efter det magiska dressyrpasset som jag skrev om, så åkte vi på en liten överraskningsresa som slutade uppe i Boden, där jag la vantarna på denna häftiga järnhäst:
 
 
 
 
Och nej, jag är inte värsta krösusen. Lastbilen var skitbillig och köpt för sparpengar. Kostade inte mer än ett begagnat Umesläp. Och nu har vi både någonting att köra hästen i, samt bo i när vi är ute på tävling. Det enda negativa är väl att jag inte får köra den själv, men nu har jag ju en anledning att ta lite fler bokstäver på körkortet.
 
Crespo gillar sitt nya åk.
 
Dagen efter Bodenresan var det dags för de här vackra människorna att gifta sig.
 
Anders och Stina, numera man och hustru.
 
 Jag var sliten som få.
 
Och Robert var snygg i ny kostym.
 

Min syster är hemma över sommaren för att jobba, så en kväll fick hon försvara familjens ära i den nya tävlingen Begest (en version av Toughest) som är en löptävling uppdelad på tre sträckor som går över stock och sten.
 
Uppladdning. 29 plusgrader i skuggan stoppade inte Begest-deltagarna.
 
 Som en gasell sprang hon hem en andraplats.
 

Annars har det väl mest varit som vanligt. En massa aktiviteter med djur.
 
 
Det är bara att inse, jag har inte tid för någon dator i mitt liv. Förutom detta så har jag ju såklart jobbat en del, kört turochreturresor till Umeå, hämtat hem Crespo från Åsele, kört upp honom till Klingerbacken för att skos, mockat, släppt ut hästar, tagit in hästar, ridit, harvat ridhuset och så vidare, och så vidare.
(Och allt det där onödiga som att laga mat, handla, tvätta och städa mat som alla andra människor verkar hinna med utan problem? Hur gör de!?)
 

Kommentarer
Postat av: emily

Åhh, en sån vill jag också ha! Så fin!

Svar: Tack. Ja det känns verkligen gött att ha någonstans att bo när man åker iväg. Och skönt att slippa åka fram och tillbaka mellan camping-tävlingsplats hundra ggr på en helg. Och sen så är det underbart att Nikki kan sitta i bussen och rita/titta på TV eller något annat istället för att behöva stå i ett kallt stall någonstans och vänta på att mamma ska knoppa klart eller mocka eller vadsomhelst som kan vara lite trist för en 6-åring. Sen så verkar Crespo åka mycket bättre också. Även om han är snäll att köra i vanligt släp så märks det att han slappnar av mer i bussen.
Emily

2014-07-19 @ 19:21:20
URL: http://teamtoyra.se/livetmedhobbit
Postat av: Hanna

Sweet!
Satt senast igårkväll o spanade på liknande o som du säger dom är inte dyra , iaf inte dom som har nåt år på nacken och måste köras med c kort, bkorts bilarna kan man dock ta hur mkt som helst för, men det är ju för att dom är populära.

Med barn som ska med så är det en klar fördel att ha sådär :-)

2014-07-20 @ 09:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0