Mål 2014

Jag måste väl haka på trenden och skriva lite om mina mål och förväntningar inför 2014.
 
Mig själv:
Mitt mål när det kommer till mig själv är precis som inför 2012 och 2013: Vara snällare mot mig själv!
Jag ska försöka att vara sann mot mig själv, inte göra saker för andras skull som jag själv inte vill. Jag ska vara snäll mot min kropp och mot mitt inre. Jag ska inte plåga mig med tankar på vad jag kunnat göra bättre utan stötta mig själv i mina beslut och stå för mina handlingar.
Framförallt ska jag lita till mig själv, tro på min egen kapacitet och inte klanka ner på eller förminska mig själv. Jag ska vara sådär stark och bra som jag vet att jag kan vara, och ingen missunsam, avundsjuk eller bitter person ska få sänka mig!
 
 
 
Mig och Crespo:
 
När det kommer till mina tankar kring Crespo så är det inte några högt flygande målsättningar.
Målen inom ridningen är först och främst att det ska vara roligt för oss båda! Tappar vi glädjen med att rida och träna så kan vi lika gärna lägga ner direkt.
Sen så är såklart målet att stärka Crespo i ridningen, få honom stadig i formen, bygga om hans hoppkropp till något lite mer liknande en dressyrmodell och hitta knapparna som sen förhoppningsvis kan resultera i att vi kan starta någon slags tävling under året.
Om det är en klubbtävling här hemma eller en lokal Lätt B i Lycksele får tiden utvisa, än så länge har jag inga spikade tävlingskrav, utan jag vill bara sträva mot en debut för att hålla motivationen uppe.
Men som sagt, huvudsaken är att det känns roligt och att vi utvecklas åt rätt håll, sen i vilken takt spelar mindre roll faktiskt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin pålle du skaffat!! Jag hoppas du ska komma till Lycksele o tävla ;-D

2014-01-13 @ 17:42:31
URL: http://micaelablom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0