Kylslaget

Dålig uppdatering på sista tiden, men veckan var fylld av jobb, jobb, stall, jobb och stall.
Nu är det första dagen på ledigveckan och äntligen är Nikki hemma igen. Eftersom det är -25 grader ute så går jag fortfarande runt i pyjamasbyxor och tjocksockor inomhus.
Robert den stackaren har fått åka ner till stallet och lägga på Crespo ett extra täcke.
 
Vet inte hur ni läsare resonerar kring kyla och utevistelse för era hästar? Själv tycker jag att hästen gärna får gå ut oavsett temperatur, men då såklart med fler täcken och fri tillgång på hö. Sen kanske man tar in dem vid lunch om det är extra grinigt, men jag vill alltid att de kommer ut på morgonen, efter en hel natts stillastående i boxen, för att undvika tjocka ben och stillastående magar.
De dagar som Crespo av någon anledning kommit in tidigt, det kan tillexempel vara att jag ridit honom mitt på dagen och han blivit spolad efteråt och därför fått stanna inne, så skrittas han alltid minst 30 minuter på kvällen också.
Här i Vilhelmina har vi väldigt små rasthagar så därför är jag extra noga med att han ska röra på sig så mycket som möjligt.
 
Nu ska jag läsa igenom lite bloggar och efter lunch ska jag åka ner till stallet. Jag hoppas att underlaget tillåter att man rider på det idag. Crespo har fått skritta i två dagar nu för att ridhusunderlaget varit hårt som cement. Hoppas att de lyckats "luckra upp" det lite till idag, annars vet jag inte vad jag tar mig till.
Känns inte jättelockande att åka till Åsele i denna kyla eftersom Idas ridhus saknar isolering och håller samma temperatur som det är utomhus. Och eftersom Åsele är en riktig kallhåla så har de säkert -30 grader där idag.
Brr!
Visst, det funkade när jag jobbade där, men nu är jag så sjukt bortskämd med ett uppvärmt ridhus.
Ojoj, vilka i-landsproblem jag dras med nuförtiden.
Måste nog försöka vinna de där miljonerna jag drömmer om, så jag kan bygga ett eget ridhus.
 
Något i stil med detta hade jag tänkt mig.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag är inte avundsjuk på den kylan direkt.. Usch :)

Svar: Nej det är ingen höjdare direkt. Men tur att det är över, idag var det bara -18 ;-)
Emily

2014-01-16 @ 11:55:21
URL: http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0