FML

Den här veckan startade verkligen inte bra.
Från och med söndagmorgon har det mesta som kan gå fel, gått fel. Jag orkar inte ens tänka på eländet.
 
Som tur är levererar hästen alltid lycka.
Dagen efter Idaträningen, alltså i söndags, så skrittade min kusin Natali honom i 50 minuter på lång tygel.
 
På måndagen skulle jag jogga honom en sväng i ridhuset. Han kändes lite motillig och jag tror han hade lite träningsvärk faktiskt. Min insats var inte heller den bästa och jag var rätt irriterad på mig själv efteråt för att jag ridit så dåligt.
 
På tisdag var det en ny dag, och då red jag nog ett av de bästa passen någonsin.
Det började lite knackigt med att Crespo sköt iväg ett rejält bakutsprång när jag skulle börja trava. Jag blev lite sur på honom och beslöt att skippa traven och direkt galoppera, och det var receptet på framgång. Crespo blir alltid bättre efter att ha galopperat, så jag tror nog att jag ska fortsätta att rida fram på det sättet.
Och sen var det bara att åka med och vara glad. Går inte att beskriva hur roligt det är att rida när allt bara går på räls och man känner hur man gör rätt!
 
Idag, onsdag var det dags för en vilodag. Han vilar alltid onsdagar när jag har jobbvecka. Mitt schema gör det praktiskt taget omöjligt att hinna rida då, och det passar bra med en vila mitt i veckan. Imorgon är det dags för ett dressyrpass igen, och på fredag tror jag det blir en morgonritt utomhus om vädret tillåter.
 
Många påpekar att min häst är så blank. På den här bilden syns det verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0