Stalltorsdag

Imorse åkte jag till stallet i vanlig ordning. Vattade Crespo ute i hagen, mockade, fixade hösäckar mm.
Sen vet jag inte vad som hände med tiden. Satt inne på kontoret och letade hästar tillsammans med Emma, och hon ringde också på två stycken.
Tyvärr verkade det inte som några hästar som passade oss, så letandet fortsätter...
 
När klockan var ett åkte jag och hämtade Nikki på förskolan, och så gjorde vi lite ärenden innan vi åkte hem för att äta mellis. (Failade totalt med mitt matschema idag då lunchen uteblev, men jag får ta nya tag imorgon).
 
Sen åkte vi ner till stallet igen för att sadelutprovaren Andrea skulle kolla Crespo igen. Nu var det inte länge sedan hon var här, men han hade ändå musklat sig mer över ryggen, och den här gången var förändringen störst längre bak på ryggen, vilket Andrea tyckte var jättebra.
Roligt att få bekräftelse på att man hela tiden är på väg åt rätt håll, och att mina korta pass ändå givit något. När Crespo nu haft sin lugna period så satsar jag ännu mer på kvalitet framför kvantitet, och det känns skönt att det verkar fungera. (Nu rider jag aldrig särskilt länge, men nu på slutet har det verkligen bara varit korta joggpass).
 
Sen köpte jag ännu ett schabrak från Mias RS, som Andrea hade med sig.
Chockrosa!
Jag har gömt det i skåpet för att Robert inte ska se det. Han tycker nämligen inte att Crespo ska ha något rosa, men jag tycker han är så sjukt snygg i den färgen!
 
Sen blev det ett par timmar till i stallet då jag kollade på när Emma skulle prova ut en ny sadel till Åsnan. Efter att ha gosat lite med Crespo och satt på nattofflorna, åkte vi hem rätt tidigt ändå.
Det är sällan som jag åker från stallet redan kl 17, och inte ska ner något mer under kvällen.
Att Robert sedan hade varit och handlat och lagade middag kändes otroligt lyxigt!
Efter maten somnade jag dock ifrån den här mysiga familjekvällen totalt, men Nikki och Robert roade sig själva med att kolla på kattklipp på Youtube, och när jag kvicknade till läste jag en bok för Nikki som hon fått i tidig julklapp av Carro och Christoffer.
 
Nu tror jag bannemig att jag går och lägger mig snart. Denna trötthet alltså, den tar knäcken på mig! Imorgon ska jag ta tag i det här med maten, och så hoppas jag att provsvaren kommer snart.
 
Trevlig kväll på er alla!

Kommentarer
Postat av: Emma

Klart han ska ha rosa!!!

Svar: Eller hur! 👍
Emily

2014-12-19 @ 01:42:34
URL: http://amazingzeppelin.se
Postat av: Carolina

Så fin hon är! :) Då ser vi fram emot högläsning sen då! Kram!

2014-12-19 @ 15:49:33
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0