Mål 2015

Målet för 2015 är såklart först och främst att få igång Crespo efter den här vrickningen. Förhoppningsvis ska det inte vara några problem, men jag tar ingenting för givet.
 
Om man tänker tävlingsmässigt så är mitt stora mål inför 2015 att debutera MSV:C.

Japp, så är det och även om det känns lite avlägset just nu så måste man ändå sätta höga mål. Annars har man ingenting som motiverar en de dagar allt känns lite motigt.
 
Om man sedan ska sätta upp ett drömmål, ni vet ett sånt som man innerst inne drömmer om men som man inte riktigt vågar berätta om, för det känns alldeles för stort; så är det att kvala till MSV:B.
 

Men jag kommer inte att hasta igång. Mest troligt blir vår första tävling inte förrän i maj. Jag vill först och främst få igång Crespo och vara säker på att allt är okej med honom. Sedan vill jag lägga fokus på träning så jag verkligen känner att vi är redo när det är dags för tävling.
För mig är inte tävlingarna det absolut viktigaste, så jag kommer inte att åka iväg på tävlingar var och varannan helg "bara för att".
Jag kommer att välja de tävlingar som känns roliga att åka till, som har ett lagomt avstånd och som jag längtar efter att åka till.
Tävlingar som jag tycker är dåligt arrangerade, eller som jag helt enkelt inte känner för att åka till, kommer jag helt sonika att strunta i.
 
Sen ser jag framförallt att tävlingarna ska vara en träning för oss. Jag och Crespo måste träna på att vara ett team även under press, för att undvika sådana missöden som i Lycksele, där vi gick skilda vägar innan vi ens hunnit hälsa på domaren.
Vi måste träna på framridningar, så att både jag och Crespo kan fokusera och jobba tillsammans även om andra hästar backar in i oss eller om någon häst busar runtomkring. Vi måste helt enkelt träna på själva tävlingsmomentet, och det är den största utmaningen.
 
Om vi uppnår våra mål kommer det att vara otroligt roligt.
Gör vi inte det, så är det inte hela världen.
Min plan med Crespo är att vi ska ha många år tillsammans och jag har ingen anledning att stressa.
Vårt stora mål är och kommer alltid att vara att vi ska ha roligt tillsammans.
 
 
 
Hur ser era tävlingsmål ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0