Ensamma mamman

Igår hämtade jag Nikki och hennes kompis Aurora på skolan och skjutsade dem hem till Aurora. Där blev sedan Nikki kvar i vanlig ordning, och sov över.
Jag är så glad att hon har en så bra kompis och att det även är en familj som jag trivs med och som jag litar på.
Själv blev jag dock lite ensam, men jag sysselsatte mig i stallet. Robert och hunden Wilda gjorde mig sällskap och jag ryktade Crespo och skrittade honom i ridhuset.
Sedan tvättade jag upp alla mina ryktborstar, vilket verkligen behövdes. De var så smutsiga att det kändes som om Crespo blev smutsigare efter jag ryktat honom än vad han var innan.
 
My name is Earl...
 
Imorse tog jag en riktig sovmorgon till 9.30 och efter att vi ätit frukost så åkte jag ner till stallet medan Robert åkte till garaget. Eftersom jag kände mig allmänt ensam och icke-behövd så gjorde jag mig ingen brådska. Mockade och gjorde iordning hösäckarna till Crespo och sedan gjorde jag detsamma åt Emmas häst Åsnan. Sopade, vattnade hästarna i hagen och gjorde iordning fodret och rullade upp benlindor. Råkade också hitta en översnöad mobiltelefon ute på parkeringen och lyckades identidiera ägaren och återlämna den.
 
Jag skäms nästan över att berätta vad jag gjorde sen. Jag åkte nämligen hem och gjorde ingenting! Somnade tillochmed en stund på soffan.
Väldigt skönt, men när jag vaknade var jag både irriterad och ångestfylld för det kändes som om jag slösat bort en hel dag. Men men, gjort är gjort.
 
Det blev middag med mamma och Michael på pizzerian, och Nikki kom precis tillbaka och åt med oss, och efter det åkte vi ner till stallet.
Vi hade en riktig myskväll vi tjejer. Jag, Nikki, Wildahunden och Emma.
Vi ryktade hästarna och medan Emma longerade Åsnan så gick jag med Crespo i ridhuset och Nikki lekte med Wilda och gjorde diverse lydnadsövningar.
Jag älskar att ha långa, kravlösa kvällar i stallet tillsammans med goda vänner och Nikki. Det är verkligen balsam för själen.
 
Nu har Robert precis kommit hem från jobbet så jag ska väl göra honom sällskap i soffan. Konstigt nog längtar jag tills en ny vecka startar. När man har sånahär helger utan något inplanerat är det så otroligt tråkigt. Robert har ju dessutom jour så vi kan inte åka någonstans. Och bara för den sakens skull så har jag absolut inga stall-måsten.
Aja, det kanske är som min mamma säger, jag måste träna på att göra ingenting!
Fortsätter den träningen imorgon...
 
Sur och göralös...

Kommentarer
Postat av: Hannah

Selfie i min säng?:D

2014-12-22 @ 11:52:22
URL: http://hstighall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0