Vardagen

Jag hoppas att alla som gnällde över extremvärmen i somras är nöjda nu. Nu är det nämligen svinkallt. Termometern tar sig med nöd och näppe över 10 plusgrader på dagarna, och jag fryser!
 
Regnjackor och dunvästar är modellen nu om dagarna.
 

Dagarna ägnas mest åt en massa måsten. Det är ärenden som ska utföras, möten som ska hållas, tider som ska passas och en jäkla massa saker som ska fixas iordning inför helgens tävling. Jag tvättar, packar, skriver listor och planerar.
Kvällarna ägnar vi dock åt lugna stunder i stallet, där jag och Nikki ryktar Crespo och Amie och bara känner lugnet.
 
 Nikki bjussar på riskaka.
 
 Och Crespo är superavis för att han inte fick någon.
 
 Nikki är duktig på att sopa och hålla rent på skötselplatsen, men Crespo vill gärna hjälpa till.
 

Idag var det dags för en vilodag för Crespo, vilket innebar att han fick skritta i skogen i en halvtimme med Nikki på ryggen. Imorgon står ett dressyrpass på schemat innan vi åker iväg till Lycksele på fredag.
 

Kommentarer
Postat av: Dressyrteamet

hej, såg att du har en lippo azzero sadel, tänkte fråga vad du tycker om den? får du bra stöd, är den halkig att rida i? tacksam för svar :)

Svar: Jag älskar den. Den är gjord i kalvskinn vilket gör att man liksom "suger fast" i sadeln :-) I början var jag lite ovan med stöden där fram och upplevde att mina skänklar åkte bak, men nu är det inget problem längre. Man kan dessutom plocka bort stöden lätt eftersom de sitter fast med kardborre, om man vill. Supernöjd med denna sadeln!
Emily

2014-08-21 @ 00:09:58
URL: http://dressyrteamet.se
Postat av: Dressyrteamet

tack för svar, en fråga till, vilket tum har du på din sadel? upplever du dom normala i storleken? jag funderar på om jag ska ta en 17½ eller en 18 nämligen :)

Svar: Oj, jag är inte säker, 17" tror jag. Jag köpte den ju direkt av en sadelutprovare så jag tänkte inte påvad det var för storlek, den passade mig och då köpte jag den :-)
Emily

2014-08-21 @ 11:13:18
URL: http://dressyrteamet.se
Postat av: Dressyrteamet

tacktack, har beställt nu :)

2014-08-21 @ 16:17:57
URL: http://dressyrteamet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0