Sunday, bloody sunday.

Vet inte varför, men helt plötsligt har den ljuvliga tempurmadrassen i sängen börjat ge mig förbannat ont i ryggen. Vaknar upp varje morgon med en knivskarp smärta i ländryggen samt ont i nacken. Ni vet känslan när man råkat somna i bilen och legat med huvudet på sned, och när man sen vaknar har man skitont? Så har jag varje morgon numera och jag fattar inte varför? Har inte haft ont i varesig nacke eller rygg på jättelänge, och nu har jag det helt plötsligt konstant?
Detta gör att jag nu är på skitdåligt humör mest hela tiden. Är förmodligen en riktig ragata i folks ögon.
Tror jag skulle behöva gå till någon naprapat eller något.
 
Hästen verkar dock vara vid bättre vigör. Han är lite gladare nu när han fått börja trava och galoppera, efter att ha skrittat i nästan tre veckor. Dock så är det väl inte jätteroligt att rida nu då han är väldigt oriden och är stel och stark och jag börjar tvivla på att vi kommer att kunna tävla om två veckor. Inte för att jag oroar mig speciellt för hans hälsa, han känns frisk och kry och har ju inte varit off om man inte räknar med skrittveckorna, men han är bara såå oriden.
Men det är väl bara att jobba på och se hur det artar sig.
 
Crespo och Vallde, taggade på ett pass i ridhuset.
 

Idag har annars varit en rätt lugn dag. Vi tog sovmorgon till 9.30 (!) och sen begav jag och Robert oss ner till stallet. Robert mockade medan jag red, och efter lite allmänt stallpyssel åkte vi hem och vilade en stund, handlade, fick hem finaste Nikki och sedan åkte vi till morfar och grillade hamburgare.
Sen åkte Robert iväg som vanligt på söndagseftermiddagarna så nu är det bara jag, lillan och Pixikatten hemma.
 
Bästa vänner.
 

Ska nog lägga mig tidigt ikväll. Har någon slags söndagsångest och många tankar som virvlar runt i huvudet. Inte ens Hästnet kan råda bot på dem, så det är väl bara att ge upp.
Hoppas alla ni läsare haft en bra helg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0