Kaosdagen

Jag brukar i vanliga fall vara rätt så organiserad. Jo faktiskt.
Jag brukar vara färdigpackad flera dagar i förväg och ha tusen olika packlistor och att-göra-listor.
Den här gången vet jag inte vad som hänt. Känns som att jag har noll koll, och igår hade jag ett riktigt nyckelkaos.
 
Vår gode vän Hansson som är elektriker skulle hjälpa oss att fixa något med kylskåpet i bussen. Fråga mig inte vad, jag kan ingenting om sådant. Hursomhelst så ringde han mig när jag var i stallet igårkväll och undrade om jag hade nyckeln till bussen för han skulle ta några mått.
Det visade sig att jag inte hade nyckeln, så stackars Hansson fick komma ner till stallet, hämta mina lägenhetsnycklar, för att sedan åka hem till mig, där bussnyckeln fanns. Trodde jag.
Efter en stund ringde han.
"Nyckeln är inte här hemma"
Vars fan har jag den då!?
Sprang ut i min bil som jag hade parkerad utanför stallet. Kunde dessvärre inte leta igenom den då bilen var låst, och nyckeln till bilen var inuti bilen. VAA!!??

"Ehh, Hansson, du måste ta med reservnyckeln till min bil!"
Sen fick den tappre riddaren inte bara ta med reservnyckel så jag kunde ta mig in i min bil, utan även åka ner till ett garage där jag parkerat vår andra bil, och turligt nog hittade han bussnyckeln i den bilen. När han sen kom ner till stallet så skakade han på huvudet och delade ut ett gäng nycklar till mig.
Åh, jag är så vimsig!
 
Nu är iallafall planen att utfodra Nikki med frukost, packa våra egna saker, åka ner och fixa iordning i bussen, packa in alla våra saker och bädda iordning sängkläderna och så vidare. (Varför gjorde jag inte det tidigare?)
Sen ska det handlas lite frukostmat som ska in i kylskåpet, och sen ska jag packa alla Crespos saker. (Där tror jag att jag har koll) och sedan ska Crespo duschas, allt hö och alla grejer ska in i bussen och sen är vi förhopningsvis resklara vid 16-17 tiden.
 
Måste också komma ihåg att ta ut pengar. Av någon anledning så måste man betala allt kontant på den här tälingen, vilket är lite osmidigt tycker jag. Lättare när allt dras från TDB direkt. Men jaja, sånt är livet.
 
Önska mig lycka till, med packningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0