Dressyrträning på bortaplan

När Robert var i stan sist passade han på att shoppa lite till Crespo igen.
Idag fick vi inviga de nya transportskydden då vi lastade och åkte till Åsele för att träna.
 
Klart för start!
 
Det är så skönt att åka iväg med Crespo, för han traskar alltid på släpet som att han inte gjort annat i sitt liv. Det är verkligen värt så jäkla mycket!
 
I Åseles nya rondell.. Woho!
 
Själva träningen gick jättebra. Jag ska lägga ut filmer så fort jag hinner/orkar. Kan iallafall säga att det alltid är så enkelt att rida när man har Ida på marken. Hon får mig alltid att inse hur enkelt det faktiskt är om jag bara gör som man ska och inte håller på att krångla till allt. Önskar att jag kunde träna flera gånger i veckan. Och jag tror fakitiskt att hon tycker att vi är rätt okej ändå, jag och Crespo.
 
Nikki inventerade såklart hela djurparken:
 
Här med favoriten, hunden Fia.
 
Med de nyinflyttade kaninerna.
 
Och så var jag ju tvungen att hälsa på "mitt" lilla föl.
 
 
Nikki och Crespo spanar ut på stallplanen.
 
Efter träningen fikade vi och surrade med Idas mamma och Crespo fick ta en liten rast i stallet. Sen lastade vi och åkte hem igen, för att sedan göra grillpremiär uppe hos mamma i Nästansjö.
Kvällen avslutades i stallet då Crespo fick komma in och duscha och nattas.
Imorgon blir det ett dressyrpass på morgonen för att se om vi kan rida lite på känslan från idag.
Tack alla inblandade för en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0