Vi är dom som förbannar det gråa i grått.

 
Frukostbloggande igen.
Nikki sov till kl 7 idag igen men lät oss ligga kvar en dryg timme till. Ganska skönt med tanke på att jag och R satt uppe och kollade på Scarface till ungefär kl 2 inatt.
Vi tog ut Wilda på en promenad direkt, och sen utfodrade jag alla i samma ordning som igår.
Fast Wilda borde egentligen inte ha fått någon mat eftersom hon redan avnjutit en delikat måltid ur kattlådan. Underbart, verkligen.
 
Igår var jag, Micke, lillebror och Thom på gymet och körde armar. Jag måste nog ha kört lite väl klent för jag har typ ingen träningsvärk alls idag.
Inte om man jämför efter mitt och Mickes benpass i onsdags. När jag vaknade på torsdagmorgon och skulle gå på toa började jag nästan gråta och fundera på hur man lyckas bäst med att kissa stående när man är tjej.
Den morgonens sms till Träningsnazi löd ungefär såhär:
"Vad har du gjort med mig!? Jag känner mig som om jag blivit överkörd av en lastbil och jag går som om jag blivit påsatt av sju dvärgar!"
Lite bättre känsla idag alltså.
 
Men åter till gårdagen. Efter gymet tog jag och lillebror en kort promenad med Loffe, och stötte på SAJ som bjöd på gemytligt småprat. Sen gasade vi iväg till Nästansjö, där jag tidigare dumpat min avkomma och hundskrället.
Vi grillade och jag lovar, jag åt halva min kroppsvikt i kött. Jag älskar älgkött!
Efter middag och underbar efterrätt i form av mammas rabarberpaj så åkte vi iväg på ett klassiskt fredagkvällsnöje: Kolla på skog.
Vi trängde alltså ihop oss i den skruttiga Chryslerbussen och drog iväg på en tvåtimmars lång upptäcktsfärd ut i urskogen. Allt för att R och Michael skulle få titta på skog och dividera om avverkning och röjning och sånt som jag inte fattar så mycket av.
Nikki var också nöjd. Hon älskar att åka i alla slags motordrivna fordon. Favoriten just nu är Suzuki K50.
 
Okej, nog med nonsens. Jag sitter och följer dressyrtävlingarna online från Umeå, och ska sen packa ihop hela bohaget och åka upp till Nästansjö. Ifall jag känner mig sjukt peppad (vilket jag typ aldrig gör) kanske det blir en liten löprunda runt byn.
Om inte kan jag få för mig att ligga på soffan med näsan i en bok också. Det är det som är så gött med lediga dagar, man behöver inte bestämma i förväg.
 
Vad gör ni idag?

Kommentarer
Postat av: Madelene

I lördag satt jag instängd i 5 timmar med Grönt kort teori! :P

2013-06-11 @ 13:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0