Ny vecka, nya träningsmöjligheter...

Förra veckan blev till en vilovecka ändå.
Det sket sig totalt med tiden, sömnen, peppen och tidsplaneringen, så jag hann bara med två pass på gymet.
Då beslöt jag mig för att inte stressa över att hinna med träningen utan istället lägga fyra vilodagar på rad.
Som alla vet så är det viktigt att vila för att låta musklerna återhämta sig och bygga upp sig.
Tanken är att jag ska lägga in 1-2 vilodagar i veckan och sen lägga in en längre och mer sammanhängande vila då och då.
 
Men nu är det ny vecka. Nikki är hemma och idag har vi inget dagis.
I vanliga fall brukar måndagsmorgnarna innebära psykstädning från min sida. Jag brukar alltid vakna tidigt och vara på superdåligt humör för att det brukar vara sån oordning här hemma. Det blir lätt så de veckor jag jobbar eftersom jag prioriterar att äta, sova och träna, och Robert prioriterar att jobba, jobba och jobba.
 
Men igår när jag kom hem från mitt jobbpass så möttes jag av en nystädad och nyskurad lägenhet, så denna morgon har jag istället ägnat åt att se på Barnkanalen med Nikki, äta frukost, köra lite brottarträning samt en rejäl sovmorgon till 8.30.
 
Dagen ska ägnas åt lite allmänt småfix. Födelsedagspresent till den bittre fadern ska inhandlas, Valldehästen ska få jogga igenom kroppen litegrann med kusin Natali, då han också haft en vilovecka, och sen tror jag att jag och Nikki mest ska strosa runt. Kolla in den nyöppnade Gallerian, kanske äta en glass, rita, och bara ha det bra.
 
Vad ska ni göra idag?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0