Stultus betyder korkad på latin.

Men ja. Bloggtorkan tog över totalt.
Det är sånt som så lätt händer när man sover ungefär två timmar per dygn, har en obrukbar handled som man ändå brukar tio timmar om dagen på jobbet och när man på sin enda lediga dag måste skjutsa sin lilla katt till grannkommunen för kastrering eftersom man lider av total hysteri när det gäller ens djur och inte låter vem som helst sprätta upp det.
 
Att jag sedan hunnit åka iväg till en annan grannkommun på sommarens roligaste bröllop tog förstås också upp lite värdefull tid som annars kunde ha spenderats på bloggning.
Eller ja, bröllopet i sig tog ju inte så lång tid, men tiden före avresan då jag mest sprang runt och gormade åt min omgivning (läs: Robert, numera traumatiserad för livet och förmodligen helt överens med sig själv om att aldrig komma på tanken att gifta sig med mig eftersom jag blir en bridezilla när det inte ens är mitt bröllop) och grät över för stora klänningar, borttappade strumpbyxor och i stor vånda över vilka skor som skulle få följa med, var rätt så tidskrävande.
 
Men nu är jag lugn igen. Handleden är fortfarande totalt värdelös och gör ont, och jag överväger faktiskt att nu efter tio dagar pallra mig iväg till sjukstugan och be dem amputera. Jag menar, hur ska jag kunna plocka hjortron med en hand som gör så ont att det svartnar för ögonen varje gång jag rör den?
Det är nog dagens planering.
 
1. Gå till sjukan.
2. Plocka hjortron.
3. Åka hem till mormor. (Det är alltid tröstande ifall jag nu blir amputerad och sen kanske inte hittar några bär)
 
För övrigt så är min systerdotter Wilda här och ska bo hos oss i en vecka, Nikki är helnöjd, likaså Pixikatten.
 
Pixikatt i troslåda.
 
 
De tre marodörerna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0