Om du inte kan rida är du inte sjuk, då är du död!

Som brukligt vid jul så blir jag sjuk.
Eller ja, så fort jag får en längre ledighet blir jag sjuk. Antar att kroppen slappnar av och släpper fram allt som jag gått och motat bort under en lång tid.
 
Igår mådde jag verkligen inte bra, så jag försökte mig på att "svettas bort febern" med ett dressyrpass.
Minus med detta: Jag är ännu sämre idag.
Plus med detta: Jag måste verkligen ha kommit en bit på väg när det gäller ridningen på denna korta tid, för Crespo var superfin trots att jag satt och feberfrossade och snorade uppe i sadeln. Han var framme för skänkeln, stretade inte emot tygeln, och kändes bara sådär rund och fin som han var sist jag tränade för Ida. Stor lycka.
 
Idag blev det dock en villodag för herren. Passade ganska bra eftersom veckan sett ut som följande:
Lördag: Träning för Ida.
Söndag: Jogg i ridhuset.
Måndag: Träning för Ida.
Tisdag: Träning för Ida.
Onsdag: Vila
Torsdag: Jogg i ridhuset
Fredag: Dressyrpass
Lördag: Dressyrpass
 
Så en vilodag var på sin plats, och eftersom jag fick hjärtklappning bara av att väga hö, så kanske det var läge för en vilodag för mig med. Kom inte ihåg när jag senast kände mig så här svag.
Har sjukanmält mig från jobbet inatt också. Det är det värsta jag vet! Får sådan sjuk ångest, men vad ska man göra? När man jobbar inom service känns det inte schysst mot kunderna att stå och vara sjuk.
 
Nu kurerar jag mig genom att betala räkningar. Blä. Men konstigt nog tycker jag alltid att det känns lite lättare att betala räkningar som är hästrelaterade. Någon som känner igen sig? Skadad.
 
 
För övrigt så verkar Crespo trivas bra i sitt nya hem. Han är omåttligt uppvaktad av sin boxgranne Candela, som blev högbrunstig så fort hon fick syn på den stora svarta snyggingen. Känns skönt att han är så cool var han än hamnar. Inga problem liksom.
Hjärtat!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Tänk att det känns så hemskt att sjukanmäla sig?
Jag känner mig alltid "för frisk" när jag väl ringer in och anmäler mig sjuk, tänker att jobbet ska tro att man simulerar och arbetsvägrar.

Men man skulle ju inte må så mycket bättre om man gick på jobbet heller..

2013-12-23 @ 11:21:47
URL: http://nusseliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0