Att skapa ett monster.

Jag brukar inte avge några Nyårslöften. Eller ja, sist var väl 2004/2005 då mina Nyårslöften löd:
1. Bli smal
2. Bli snygg
3. Bli rik
 
Har inte lyckats med något av ovanstående ännu.

I år gav jag väl inte några direkta löften, men däremot satte jag upp några mål för mig själv.

1. Drick mera sprit.
Ja, alltså det innebär kanske egentligen att jag ska börja bli lite mer social, gå på fester och umgås med kompisar, vilket jag inte gjorde mer än en gång under hela 2011. Det är inte okej att vara 24 år och bara umgås med fyrbeningar och småbarn.

2. Bli mer ego.
Här kommer min riktiga utmaning. Jag är en sån person som alltid sätter andra före mig själv. Nobelt kan tyckas, men egentligen är det oerhört självdestruktivt. I år ska jag faktiskt bli bättre på att säga nej, att tänka på mitt eget bästa före alla andras, och faktiskt säga ifrån när jag känner att någonting inte fungerar för mig.

Vi får väl se hur det går med 2012.
Kanske blir jag ett egotrippat fyllo, eller så faller jag tillbaka i gamla spår och springer häcken av mig för att göra andra nöjda.
Den som lever får se.

Det jag iallafall kan säga med säkerhet är att 2012 kommer innebära stora förändringar för mig. På gott och ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0