En såndär lista man gör sent på kvällen när man är uttråkad.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sedan bodde jag hemma hos min mormor och Torsten. Jag var ett psykvrak som inte åt mat, var vaken flera dygn i sträck och det mesta handlade om vikt och om Lindy. Jag skrev mycket, lyssnade på Nattliv mellan 00 och 03 och fick ström igenom kroppen vid två tillfällen. Kanske det som botade mig tillsist...

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jag jobbade mycket, försökte få ihop livet med jobb, familj, häst... Precis som nu faktiskt. Jag hoppas dock att resultatet ska bli bättre i år.

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Jag kan fläska i mig vad som helst, men choklad och glass är min stora last. Marabou Mintkrokant är och kommer alltid att förbli nummer ett pågrundav nostalgiska skäl, men sen kan jag trycka i mig allt utom lakrits och fransk nougat typ.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Förmodligen samtliga av de gamla goda Winnerbäck och Kent-låtarna, men även One och Hurt. Skulle nästan våga påstå att jag kan hela Hallelujah utantill också. Nästan.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
Jag skulle bygga ett slott till min mormor, ge mina nära och kära det de önskade och behövde, byggt min drömgård, köpt onödigt dyra bilar och förmodligen släpat hem alla halta och lytta och vanvårdade djur i hela världen och därför varit tvungen att bygga jordens största djurcenter. (Jag skulle kunna skriva att jag skulle ge massor till välgörenhet och blabla, men jag skulle säkert bli skitsnål och girig och inte ge bort ett skit!)

6) FEM DÅLIGA VANOR:
Äter för mycket glass, rör mig för lite, skjuter upp jobbiga saker, undviker konflikter och har alldeles för svårt för att berätta för folk vad jag känner för dem.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Rida, springa, skriva, titta på skumma serier på SVT och prata med gamla människor.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Finns bara en sak som stämmer in på båda dessa: En onepiece! Blä!

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
Fattar inte ens vad som menas med leksaker? Sextoys? Dataprylar? Wäh!

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN
Jag bryr mig inte. Jag brukar inte läsa när andra skrivit såna här listor. Jag skriver dem bara själv för att jag är egotrippad och gillar att prata och skriva om mig själv. Jag tror jag ska ge mig in på samma spår som Muminpappan: Memoarer.


Kommentarer
Postat av: Boll

Haha!!

2012-02-08 @ 10:32:03
URL: http://beffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0