En dag i stallet

Efter en ofrivillig men dock så välbehövlig sovmorgon till 9.35, skjutsades Nikki iväg till dagis och jag själv till stallet. Madde var redan på plats, och vi har det så jävla mysigt ska ni veta, med vårat stallpyssel och våra kaffetermosar. Om någon inbillar sig att det tar fyra timmar att ta hand om hästarna så är det helt fel. Det som tar tid är att dricka kaffe och skvallra.


Eponia stod i hagen och solade sig. Strålande solsken gjorde att det kändes rätt skönt ute fast det var närmare -16 vid stallet.


Efter mockning och kaffedrickning tog vi pållarna på en promenad längs den nya ridvägen. Eftersom Eponia fick helkroppsmassage igår så fick jag inte rida henne idag, men en promenad var gott nog åt mig. Jag behöver fan röra på fläsket!


Tillbaka vid stallet så blev det lite impulsstädning av garderoberna. Vi hästägare får förvara våra saker i garderober som står i stallgången. Inte en superlösning enligt mig, men eftersom jag har typ noll saker till Eponia just nu pågrundav min obefintliga ekonomi så får jag ju plats med sakerna i mina två garderober, så länge jag håller ordning där inne. Vilket jag sällan gör.


Detta är "stökgarderoben" som måste fixas till snarast. Efter fyra månader har jag fortfarande inte skruvat upp några krokar eller något.

Jag och Jocke gick sen till Lindys grav och fixade lite och tände ett nytt ljus. Längtar till sommaren då man kan greja på där ordentligt. I sommar ska stenen målas på igen då färgen har börjat försvinna lite på vissa ställen.

2009

Kommentarer
Postat av: Emma

Herregud det är snart 3 år sen. 3 år!!! Jag tycker fortfarande det känns som igår.

2012-02-15 @ 17:34:24
URL: http://beffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0