Lady in red

Nu tänker jag ge mig in på dethär med bloggning igen. Dock vet jag inte om min sinnesstämning är den rätta, då jag i cirka 30 minuter har slagit på datorn i vredesmod över att min gamla blogg inte går att återaktivera efter sin vila. Fulord till blogger som endast ger mig hjälp på portugisiska.

Hursomhelst så är jag lika insnöad som alla andra på att bara prata politik idag, såhär dagen efter valet.
Jag tänkte att jag skulle förklara varför jag röstade rött.
Det är enkelt.

1. För farfars skull.
Skulle jag rösta på något annat än Socialdemokraterna skulle han börja rotera i sin grav med sådan intensitet att han med lätthet skulle kunna generera ström åt hela Västerbottens inland.

2. Min fåfänga.
Jag klär helt enkelt bättre i rött än i blått.

3. Mitt framtida förfall.
Eftersom min kropp redan är på väg att säga upp sig så kommer jag förmodligen inom ett par år att, liksom min elaka styvmor, sitta hemma på mitt feta arsle och titta på Rachel Ray hela dagarna, och då vill jag få lön för alla års hårt slit istället för att sättas i en pulka och bli störtad utför en fjälltopp.

Kommentarer
Postat av: idamari

Jag älskar dig. Tack för att du bloggar igen och ger glädje åt mina dagar.

2010-09-20 @ 16:27:10
URL: http://idamarithornberg.blogspot.com
Postat av: Madde

Haha, Karin har berättat om din farfar och hans ståndpunkt..



Då han skulle få Lars (heter han så) att rösta och han sa att han skulle rösta på Moderaterna bara för att få lugn och ro^^

Kul historia :)

2010-09-20 @ 16:42:24
URL: http://nusseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0