Horselife

Ja, det är ju ingen nyhet att mitt liv kretsar kring hästarna. Nu stundar en helrenovering av Crespo.
 
I helgen har jag och Robert stigit upp kl 6 för att släppa ut hästarna och mocka. Jag älskar att vara i stallet på morgonen. Och på kvällen. Och alltid. 
Men ja, mest på morgonen faktiskt.
 
Idag har jag longerat Crespo över bommar, och fram -och avskrittning skedde ute. 
 
 
Robert och Lilleman  spenderade ett par timmar i skogen och drog fram timmer, och Nikki fick rida ut på Atom, ett russ i stallet som ägs av en tjej som heter Malin.
Det är en sak jag älskar med ridsporten; Malin, snart 15, år tar gladeligen med sig Nikki, 8 år, ut i skogen med sin häst.  Hon visar, förklarar, hjälper. Och roligt har de. I ridsporten existerar inte ålder på samma sätt som i övriga världen.
 
På tisdag ska Crespo åka till tandläkaren.  Nästa vecka kommer både sadelmakaren och equiterapeuten. Banne mig om vi inte ska vara redo för tävlingssäsongen efter det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0