Hjärnskakning

Jag har lovat att jag ska börja hoppa i år.
Under de här tre åren med Crespo har jag kanske skuttat över något litet 50 cm kryss ett par gånger.
 
Så i söndags byggde vi upp en liten bana och skuttade runt och hade kul. Crespo blev riktigt ivrig och flera gånger hade jag svårt att hålla honom. Han gav sig bara iväg och hoppade högt över de små hindren som låg på 50-60 cm.
Jag har ju bara min dressyrsadel så jag har lite svårt att hänga med ibland eftersom Crespo hoppar fint med mycket rygg.
Men tillsist hoppade vi faktiskt 80 cm och jag var riktigt nöjd. Skulle bara rida banan en sista gång, och det var såklart då det hände. 
Jag höll in Crespo lite för mycket in mot en oxer, och språnget blev mer högt än långt och jag tappade stigbygeln. När jag väl landade i sadeln hamnade jag på sniskan och Crespo blev rädd och drog iväg, medan jag själv dråsade i backen och slog huvudet.
 
Skyndade mig upp i sadeln och hoppade två språng innan jag satt av. Sen kom yrseln och illamåendet.
På måndagen fick jag spendera dagen först på sjukstugan i Vilhelmina och sedan på lasarettet i Lycksele. Man ville göra en skiktröntgen för att se om jag fått en blödning i huvudet och kanske en fraktur i ansiktet,  men så var inte fallet tack och lov. Jag klarade mig undan med en hjärnskakning.
 
I två dagar har jag nu legat på soffan och mestadels blundat för att inte anstränga hjärnan och jag är så sjukt uttråkad. Och jag längtar efter mina hästar så det känns som att jag ska dö!
 
 
Jag ska försöka ligga här i soffan idag också så kanske jag är redo att åka till stallet imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0