2017

Jag har som inte riktigt hunnit med det här med årsresuméer och nyårslöften och liknande. Dagarna fullkomligt skenar förbi.
 
Nyårsafton spenderades mestadels i stallet.  Jag joggade Crespo och red lite bomarbete med Zenit. Kvällen spenderades liksom förra året i Solliden hos Emma med familj. Mysigt och avslappnat med god mat och spel. Såklart tillsammans med barnen och utan alkohol. (Bortsett från Henrik och Robert som var rebelliska och drack folköl till maten då)
 
 
Dagen efter kickade vi igång klockan 6 för att släppa ut hästarna, mocka med mera. Sedan  sladdade Robert och Lilleman ridvägen och jag hängde med på Zenit. Hon tyckte det var roligt att komma ut och var pigg och glad.
 
Starten på den här veckan blev dock inte så munter. Nikki åkte på rejäl feber så måndag och tisdag var jag hemma och VABade.  Som tur är så har jag ju min familj nära så farsan och syrran avlöste mig när jag behövde åka ner och mocka och fixa till hästarna. Dock blev det ingen ridning så en liten vila fick inleda året.
 
Ingen vila för mig idag dock. Åkte ner till stallet vid 7 imorse, snabbade mig att mocka och fixa vatten och hö. Sen iväg till jobbet. Jobbade bort lite på kontoret och sen skjutsade jag ner Ida och Nikki till stallet. Tillbaka till jobbet och sen vid 14-tiden åkte jag till stallet igen för att köra in en höbal och ta in hästarna samt lite annat småfix. 
Stekte pannkakor, kokade sylt och kom på att jag inte ätit på hela dagen.
Sen stallet igen. Tjejerna red Zenit, medan jag red Lilleman . Sen longerade jag en väldigt pigg Crespo. Kvällsfodrade och åkte hem vid 21.
Termometern visar -28 så jag gissar att det blir en hel del inomhusvistelse för hästarna imorgon vilket innebär massor av promenader. Bara att ladda om inför en ny dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0