Jag är provocerande lycklig

Sen sist då? 
Nja, har bara blivit med gård, börjat bygga ett stall och köpt en ponny...
 
För att göra en lång historia kort: Vi hyr en gård. Vi bygger ett stall. Nikki har fått en ponny. Jag är lycklig. Jag är väldigt upptagen.  Vill man hänga med i svängarna gör man det säkrast via instagram.
@emilystighall
@nastansjostallet
 
En sak som jag fått erfara flertalet gånger är att man omges av olika slags människor. Det finns människor som är avundsjuka men som ändå är glad för ens skull.  Såna som säger "Åh, jag skulle också vilja. Shiit vad roligt för er!"
Och så finns det de som är missunsamma. 
Jag väljer att inte lägga energi på de sistnämnda, men jag tycker synd om dem. 
 
Jag avundas massor av människor. Vill vara lika duktiga som dem. Ha samma saker som dem. Kunna leva som dem. Det är det som sporrar mig framåt. Det är nog det som gör att jag i slutändan får det jag drömmer om. Den där mannen, den där hästen,  den där gården,  det där livet...
Jag fick det bäst. Och jag ber fan i mig inte om ursäkt för det. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0