Lappmarksryttarna, dag 1

Efter att ha anlänt till Lycksele sent på fredagkväll och sovit gott i hästbussen så tog jag och Crespo ett tidigt joggpass.

06.10 satt jag i sadeln. Tur att Crespo är lika morgonpigg som jag!

Jag hade inte starttid förrän 14.20 så under dagen tog vi det lugnt. Promenerade lite med Crespo, kollade på de andra ekipagen och chillade i bussen.

På framridningen var Crespo jätteduktig.  Han skyggade inte för något, och han bjöd inte på någon rodeo. Jag höll honom ändå lite i låg form och satte inget "tryck" i honom eftersom jag inte ville skapa spänning och det fungerade för han kändes avslappnad och fin.


Inne på banan gjorde Crespo det jag bad om, men som vanligt blev jag väldigt passiv i min ridning och jag gav bort flera poäng där vi kunnat nå högre om jag bara ridit bättre. Sen åkte vi på en stor miss då Crespo blev skrämd av en situation utanför banan och det kändes riktigt surt eftersom det kändes som att Crespo på riktigt blev rädd och överraskad, inte busig och full i fan som han varit tidigare.
Men, ibland blir det så, och vårt resultat blev 62%
Jag var supernöjd med Crespo, men missnöjd med min egen insats.

Under kvällen promenerade vi och planerade en ny strategi inför morgondagen. 


Vi hälsade också på hos min kusin Gabbi och hennes hund Ronja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0