Piruetter och piaff

Idag tränade vi för Ida igen.
Jag får liksom nypa mig i armen, för jag kan inte tro att det är sant att vi numera jobbar med byten, arbetspiruetter och tramp! 

Idag skrittade jag i 20 minuter innan Ida kom, och då började vi direkt med galopp. När jag travar fram riskerar jag att låta Crespo bli lång, framtung och långsam. Istället tog vi galoppen direkt och där har jag lättare att rida honom rund och genomsläpplig direkt. Vi red svaga slutar längs långsidorna, stora volter på kortsidorna, varvat med skänkelvikningar på diagonalen, förvänd galopp och byten. Underbara häst!

Sen gick vi in och samlade runt Ida och idag kändes det så enkelt. Det kändes som att jag skulle kunna vända hur centrerat som helst! Crespo tar verkligen jobbet fint numera! 

Efter en skrittpaus gjorde vi några byten och galoppslutor och sen skulle vi prova trampa lite. Tanken är ju att Crespo ska lära sig att kvicka sina ben, men döm av min förvåning när Ida utbrister (lika förvånat tror jag?) "Emily, det där är ju piaff!"
Så fort han trampade bra så travade vi ur och Crespo blev så himla taggad! Älskade killen, som kan så mycket!

Då Robert hade plogjour och har spenderat hela helgen i plogbilen, så har jag varken bilder eller filmer. Ni får tro mig helt enkelt, även om det kan verka osannolikt. Speciellt för er som såg oss på tävlingsbanorna i somras, hehe!



Hjälten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0