Hjärtat

Ringde vår fantastiska equiterapeut Anna idag och berättade om Crespos tillstånd.
 
Eftersom han var fräsch vid 20-tiden på söndagskväll,  men inte klockan 15 på måndag så har vi ju en hyfsat bra koll på när han gjort sig illa. Anna gissade på en sträckning och tyckte att jag först och främst skulle klämma och känna igenom honom ordentligt för att verkligen försöka hitta värme eller ömhet. Sen tyckte hon att jag kunde promenera honom lite för hand så att han ändå höll sig rörlig, men han får inte busa i hagen. På fredag ska jag ta honom på lina igen och se om det är bättre. Om det inte är det så får vi komma upp med en ny plan.
 
Så ikväll har jag promenerat honom en stund i ridhuset samt klämt igenom hela hästen. Dock inga fynd. Crespo tyckte det var superskönt och stod och blundade mest hela tiden.
Har stängt av hagen så att den blev mindre. Förhoppningsvis hindrar det honom från gymnastiska övningar ett tag framöver. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt när dem gör sig illa, men hoppas han blir bra snart!! :-)

2017-01-01 @ 22:04:40
URL: http://beashastliv.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0