Dagens ridpass

Något som gjorde att jag kunde fokusera på något annat än Crespo och hans skador var Lilleman. Kanske får han ta över titeln som familjens dressyrstjärna?
 
Jag red Lilleman i ridhuset och vi övade på att ställa i båda varven. Lilleman är ju mest van att gå rakt fram så han tycker det är lite skumt att måste böja kroppen åt ett håll och liksom gå åt andra hållet. Men han lär sig snabbt och är en ivrig adept.
 
Sen provade jag också att galoppera lite och vi lyckades faktiskt få till ett par språng efter ena långsidan. Tidigare så har jag ju vara galopperat rakt fram i skogen. Tror inte Lilleman tycker att han riktigt ryms i ridhuset. 
 
Duktigaste killen. 
 
Sedan var det Zenit tur. 
Det märks att hon börjar komma igång lite mer nu och att hon tappat ett par kilo. Hon går fram bättre för skänkeln och galoppfattningarna är mycket bättre än bara för ett par dagar sedan.  Trots sina 145 cm k mankhöjd så ger hon en härlig ridkänsla.
Sen att hon är världens snällaste barnponny gör ju inte saken sämre. Ännu en guldstjärna till sötponnyn!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0