Träningen

Crespo kändes riktigt bra från start. Jag värmde upp honom med en massa övergångar och sen startade vi med galoppen. Red först lite enkla byten på korta diagonaler, och de funkar fint bara jag är noga med att sitta ordentligt i sadeln och inte låta honom bli lång i övergången.

Sen provade vi att rida halvt igenom, sluta ut mot långsidan, sedan förvänd galopp till nästa långsida där vi la in ett byte.
Jag är ju inte riktigt med i spelet när det kommer till byten och ofta får jag error i hjärnan och sjabblar till det totalt. Men ett byte kände jag själv blev riktigt bra, så det är den känslan jag får sträva efter.
Måste också tänka på att variera tempot i galoppen och använda alla växlarna.

Avslutade med lite travöppnor och skänkelvikningar och jag fick en så otroligt trevlig känsla!
Jag vill träna varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0