Övergångar

Jag har gjort om mitt upplägg helt när jag värmer upp Crespo. Förut har jag (efter att jag skrittat fram ordentligt såklart) travat runt på stora volter och serpentinbågar och sedan galopperar längs fyrkanten och på stora volter.

Men då jag känner att jag gärna släpper Crespo lång på yttersidan och han blir lång och långsam så har jag nu provat något nytt och jag vill bara slå mig hårt i skallen när jag inser hur korkad jag är.
Det är ju så självklart egentligen, och enkelt. Varför är jag så trög?

Numera rider jag övergångar, övergångar och övergångar. Först mellan skritt och trav och sedan trav-galopp.
Jag upplever att Crespo blir mycket mer uppmärksam och mycket kvickare redan från start, även om han såklart ändå får jogga igång kroppen i sin egen takt.
Det ena behöver liksom inte utesluta det andra.

Tidigare har jag oftast fattat galopp från skritt då jag tycker det är enklare, men jag måste erkänna att fattningarna blir mycket bättre efter trav-galopp övergångarna.
Att något så enkelt ska vara så svårt att räkna ut.

Jag är så nöjd med min stjärna idag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0