Duktiga hästar

Ikväll har både jag och Nikki ridit. 
Vi började med Zafir och jag blir så sjukt imponerad av min lilla unge.
7 år gammal lotsar hon runt en ungponny, som för dagen var väldigt pigg och busig, som den mest självklara saken i världen.
"Mamma, det känns som att han vill kasta av mig. Jag gör serpentiner så han lyssnar!"
Så liten, och så klok.
Jag satt på pallen mitt i ridhuset och bara gapade när hon galopperade på i friskt tempo samtidigt som hon klappade ponnyn på halsen och berömde.

Sen var det Crespos tur. Eftersom han blev behandlad av equiterapeuten igår så var planen ett kort, lugnt och kravlöst pass med målet att stretcha lite och bara röra lite på kroppen.
Crespos plan var att ligga på så mycket som möjligt, bocka, pipa och bete sig som en yster kalv.
Skönt att han verkar känna sig pigg och kry, men...
Dock fick jag en riktigt fin känsla de stunder då han inte freestylade som värst.
Efteråt blev det stretch och mys.
Älskade häst!



Crespo älskar ridskoleponnyn Pulver och tar alla chanser att avlägga en visit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0