Riden rusar...

Har inte haft tid att blogga något på sistone, tiden bara rusar förbi.

I tisdags när jag skulle rida visade det sig att Crespo hade grym träningsvärk. Såklart, han kämpade på bra på träningen och arbetet med galoppslutor och byten gör att han måste använda sitt svaga höger bak, så det var väl inte så konstigt egentligen. Planen blev då lite ändrad, så det blev bara en kort, lätt jigg och sen på onsdagen skrittade jag honom för hand ute.

Igår hade jag tänkt jogga lite lätt igen, men Nikki ville rida så istället red hon ett pass i skritt och trav på 45 minuter och jag fick springa tills jag trodde hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet på mig.

Idag åker jag till Umeå direkt efter jobbet. Ska försöka hitta någon som kan skritta honom idag, annars måste han tyvärr vila. Imorgon kommer jag hem sent, men min plan är ändå att hinna jogga lite på kvällen då vi ska träna för Ida igen på måndag.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Det känns spännande och ska bli intressant att se var Nikki står i "utbildningskalan" (eller vad jag ska kalla det) om bara 1 år.

Med tillgängligheten och urvalet av häst (& tränare) lär hon ju swiissha upp och iväg och snabbt bli en medaljplockare!

2015-10-09 @ 11:12:50
URL: http://nusseliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0