Trimma

Igår hade jag inga förväntningar inför ridpasset. Crespo hade vilat dagen innan, och det hade ösregnat i två dagar. Crespo hatar regn.

Gick in i ridhuset och tänkte att jag skulle jogga lite och bara fokusera på att få honom rund och mjuk.
Sen vet jag inte vad som hände, men vips så gjorde vi enkla byten utan att klanta till det, vi gjorde ordentliga bågar i den förvända galoppen. Vi gick in och samlade galoppen, och vi kunde sedan trycka på i en mellangalopp utan att allt föll isär. Han var framme, han var loss och banne mig om inte armbågarna var intill kroppen flera minuter åt gången. Det var magiskt! (Och det finns vittnen!)

Idag var han också duktig, men jag tycker inte han var lika bra som igår. Jag kom inte igenom det där sista snäppet av lösgjordhet, och i förvända galoppen kröp nacken upp och han blev lite "kaffekanna". Men hade dagens pass varit för två veckor sedan så hade jag jublat, men det bleknade lite i jämförelse med gårdagen.

Imorgon är planen att jogga i paddocken. Dock har allt regn gjort den riktigt tung, så vi får se hur det verkar imorgonbitti.

Hursomhelst är jag så lycklig över min fina häst! Han ger mig verkligen energi och jag är så glad att han är min!





Kommentarer
Postat av: Carolina

Ibland kan de pass där man tänker att man bara ska "underhålla" vara de allra bästa! Så glad för din skull att du har Crespo! <3

2015-05-08 @ 07:34:05
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0