Toughest 2015

Vilken helg!
Jag och morsan startade hemifrån kl 7 på lördagsmorgonen. Vid 9.15 rullade vi in i Umeå och slöt upp hos min lillebror för att ladda inför årets Toughest Race.
Förra året hamnade brorsan på plats 72 i resultatlistan, av då drygt 2500 startande. I år hördes banan vara mycket tuffare så vi förväntade oss inga stordåd, speciellt då Erik varit skadad och inte tränat som han borde pågrundav mycket plugg.

Vi var en stor hejarklack. Jag, syrran, mamma, kusin Oskar, hans flickvän Julia plus en hel hög vänner. Vi skrek oss hesa under dagen då vi hejade fram Erik och hans tre teammedlemmar.


Trots tuff bana och 3000 startande, så gjorde brorsan ett kanonlopp! Han fixade de 8 kilometrarna genom skpg, träsk och bäckar, och han klarade de 40 hindren galant! Han var dock lite för snabb, så vi hann inte riktigt med att se så mycket av racet, och fotona blev inte många.

Resultatet var galet bra. 49:e plats av 3000. Sjukt!

Sen firade vi med god middag på Eurasia och sen umgicks vi bara på hotellet. Skrattade, pratade och hade det allmänt trevligt.

Imorse steg vi upp och käkade hotellfrukost och sen packade vi ihop och hämtade Nikki hos hennes pappa. Handlade lite, käkade och sedan åkte vi hemåt.
Stannade i Vännäs hos Anders och Stina och drack kaffe och kelade med djur av diverse slag.
Nikkis favorit är hunden Mio.


Nu är man lite trött men samtidigt nöjd efter en trevlig helg. Vår familj har så roligt tillsammans och jag värderar det så högt. Men bäst av allt var nog ändå att komma hem till vardagen. Smutsiga hästar skulle ryktas som alltid på kvällen.

Imorgon drar en ny vecka igång med ridning, dubbla kvällslektioner, möten, klubbmästerskap och medlemsfest. Jag är peppad!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0