Tävlingsdag 2

Idag var det dags för LA:3 och fastän Crespo gått så fint igår så var jag sjukt nervös.
På framridningen fick jag ingen bra känsla. Han kändes trött och matt men ändå ofokuserad och på tå.
Försökte hålla min plan ändå, och känslan var ändå okej när det var vår tur.

Direkt inne på banan kände jag mig helt lugn, men Crespo däremot spände till. I uppridningen gjorde han sitt paradnummer och sköt iväg i några slags känguruskutt och det var med nöd och näppe jag lyckades hålla honom innanför dressyrstaketet.

Sen var det såklart kört. Genom hela programmet kändes det som jag satt på en atombomb som när som helst skulle explodera. Det blev inga ökningar och ingen bra känsla överhuvudtaget. När jag red upp på medellinjen för att avsluta, då kändes det som att Crespo slutligen slappnade av lite, så det var ju skönt att få avsluta på det sättet iallafall.
Nej fy så besviken jag är! En urusel ritt och procent därefter; 58%

Jag ska vara sur tills imorgonbitti hade jag tänkt. Sen siktar vi mot nästa tävling och försöker göra det bättre.

Kommentarer
Postat av: emily

Kämpa på Emily! Någon gång lossnar det! Frodo var helt psykotisk första året på tävlingsbanan, var tvungen att utgå en gång för att han bara stod på bakbenen och vägrade att ens gå på halva ridbanan för det var en vattenpöl där. I år är han faktiskt riktigt glad och taggad inne på banan och i Vännäs genomförde vi något som i det närmaste kan beskrivas som gyttjebrottning genom diverse vattenpölar och sumphål pga ösregn. Och han bara gick! Och skötte sig toppen! Och om han kan göra det, så kan nog Crespo skärpa till sig också :-)

Svar: Tack för peppen! Jag hoppas också att poletten ska trilla ner någon gång för Crespo också. Det som är så svårt är att han inte följer ngt mönster. På LMR i höstas t.ex slöngde han ju av mig första dagen och gick som en klocka dag två. Den här gången var han fin första dagen och sen flippade han andra dagen. I Nordmaling var han ju totaöt flippad på framridningen men snäll på banan 😥 Det är så svårt att veta jur man ska lägga upp det liksom. Men men, min taktik nu är att tävla på och helt enkelt hoppas på att det avdramatiseras av sig självt.
Emily

2015-06-02 @ 09:18:10
URL: http://teamtoyra.se/livetmedhobbit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0