Solsken, dressyrpass och uteritt

Imorse åkte jag som vanligt till stallet vid 9.
Mockade åt grabbarna, och sedan tog jag in Crespo för ett pass i ridhuset. Egentligen gick det väl rätt bra, men jag tycker inte jag kom till ridning riktigt och han var lite stretig och tog inte igenom halvhalterna riktigt. I galoppen kändes han svag och föll lätt isär. Jag avslutade när det kändes okej och så tog vi en promenad ute i solskenet istället. Vissa dagar är det liksom ingen idé att traggla på. Jag får leva på känslan från igår istället som var mycket bättre.
 
Sen var det dags för Lilleman. Jag och Emma skrittade runt slingan och solen strålade och värmde gott. Lilleman var superpigg och ville gärna gå och takta bakom Åsnan. Tur att han lyssnar så bra på röstkommandon, för det kändes inte som att han brydde sig något vidare om mina tygeltag. Han får klart godkänt iallafall, men tanke på att det är tredje gången jag sitter på honom överhuvudtaget.
 
Nu är jag hemma och fixar lite med sånt som måste göras. Papper, post, Nikkis födelsedagspresent och lite städning. Nikki är hos en kompis, så jag ska snart åka och hämta henne, och så ska jag försöka hinna förbi på Granngården och kolla efter en ny vattenkopp till Lilleman. Den som sitter i hans box är en sån där gammal "ko-kopp" och jag tycker att den ger alldeles för lite vatten. Ska leta efter en som är lättare att trycka på och som spolar fram vattnet snabbare.
 
Det är så härligt nu när det är ljust längre på kvällarna. Crespo har börjat vara ute till kl 18 på kvällarna och det känns jättebra att slippa ta in honom tidigt för att han snurrar runt och stressar upp sig. Så länge det är ljust ute verkar han tycka att det är helt okej att vara ute.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jobbar du på ridskolan? Hur delar du och pappan till Nikki upp hur ni har henne? Hur blir det med skolan om ni nu har henne varannan vecka? Tänker ni köpa eget hus eftersom ni nu har två hästar?

Svar: Jag hoppar in extra då det behövs. Nikki bor hos mig på heltid sedan i augusti och hälsar på sin pappa under vissa helger och lov.Ja en egen gård är såklart målet, och vi tittar runt en hel del. Tyvärr finns det ingenting intressant här i Vilhelmina för tillfället.
Emily

2015-03-11 @ 21:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0