Lång dag

Imorse ringde klockan prick 5. Jag gjorde mig iordning, och just före kl 6 kom pappa hit för att passa Nikki.

6.20 var ponnyn lastad och klar och jag och min partner in crime Emma rullade mot Umeå och Evidensia-kliniken.

Så skönt att det är ljust på morgonen nu så man slipper sitta och köra i mörkret.
Vid 9.30 var vi framme och själva veterinärbesöket var klart till lunch. Vi snabbade oss iväg för traditionsenlig lunch på Max och sedan till Hööks för att byta Nikkis hjälm.

Åkte från Umeå kl 13.20 och rullade in på stallplanen 16.15, lagomt till att kunna ge Nikki hennes nya hjälm och hjälpa henne på ridlektionen.

Sen plockade jag och Robert in Crespo, Åsnan, Lilleman och Vallde. Jag lindade Crespo och fixade iordning foder och nu ska jag slänga mig i duschen, natta Nikki och sen göra så lite som möjligt. Som vanligt känner man sig lite mör efter femtio mil i bilen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0