Äntligen måndag!

Som jag längtat efter den här måndagen. Helgen ska jag bara försöka förtränga, så därför kändes det härligt med måndag och ny vecka med nya tag.
 
Imorse åkte jag till stallet vid 9 som vanligt. Mockade åt grabbarna och fixade iordning. Mockningen är verkligen min terapi, och jag gillar att starta dagen med att göra fint åt mina fina.
 
Wilda tycker dock att mockning är supertråkigt.
 
Efter lunch var det dags för dagens första häst; Zafir att få jobba lite. Jag longerade honom och introducerade inspänningar. Han skötte sig väldigt fint.
 
 
Sen kom Robert ner till stallet och han gjorde iordning Lilleman för en liten tur i skogen. Tanken idag var mest att Lilleman skulle få röra sig lite, så vi lastade bara på en liten pinne bakom som han fick dra runt skrittstigen som tar ungefär 20 minuter. En lagom liten promenad för alla inblandade.
 
 
Sen blev det en liten stallpaus för middag och lite skruvning i Skodan innan det var dags för Crespos tur. Han fick ett kort och lätt joggpass i ridhuset och han skötte sig snyggt. Han fastnade dock inte på bild ikväll. Kom hem ungefär vid 20.30 efter att vi grejat på med hästarna, putsat utrustningen, tvättat lite schabrak och pysslat på. Älskar kvällarna i stallet, det är så mysigt!
 
Imorgon åker jag till stallet vid 7 för att hjälpa Emma med utsläppet, och för att hinna mocka till killarna innan jag och Emma ska iväg på hemligt uppdrag.

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fint

2015-03-03 @ 08:13:07
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Såg det hemliga uppdraget på ett forum på FB, Kingston! ;) /Fanny

2015-03-03 @ 16:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0