Tävling Jemtryttarna

I lördags åkte vi till Brunflo, för att på söndagen tävla.
Det vaandraotroligt fin anläggning.

På söndagsmorgonen satt jag i sadeln strax efter klockan 6 på morgonen för att Crespo skulle få röra på sig och stretcha lite efter natten.

Jag hade anmält till LA:3 och LA:4, men min plan var att ha andra klassen som reserv ifall han skulle busa bort den första.
Crespo var jätteduktig på framridningen trots att banan lutade en hel del och var rätt tung. Dessutom var det stekande sol och riktigt varmt.

Vid inridningen gjorde han några kängurusprång i vanlig ordning, men jag fick tag i honom snabbt och resten av programmet skötte han sig fint och kändes faktiskt riktigt ridbar!
Jag förlåter honom lite för inridningen, för det var många hästar som tittade där, då det var blöta fläckar på marken vid A sedan de vattnat banan. En del hästar vågade inte ens närma sig, så att Crespo skuttade förbi kan jag ha överseende med.
Procenten blev 63,85% och räckte till en andraplats, med en halv poäng upp till segraren!


Efter prisutdelningen kände jag hur trött Crespo var, så jag följde min plan och strök mig från nästa klass. Jag ville inte riskera att Crespo skulle sura ihop för att han var trött, utan istället avsluta på topp och belöna honom för att ha varit så duktig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till andra platsen 😃/Marlene

2015-06-30 @ 08:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0