Duktiga hästar

Igår åkte jag och Emma till Åsele och tränade för Ida. Jag hade en riktigt bra känsla efter ungefär halva passet, och det kändes som att jag fick en del aha-upplevelser. Får se om jag orkar lägga in filmerna senare ikväll.

Åsnan och Crespo i bussen.

Kärleksparet matchade såklart varandra i likadana täcken.


Idag red jag ett pass i ridhuset och försökte upprepa gårdagens arbete. Tyckte det gick rätt bra även om det såklart aldrig går lika bra som när Ida tjatar på en.

Robert är borta på jobb så nu är Lilleman också mitt ansvar. Idag tömkörde jag honom i paddocken och Nikki byggde en liten bana åt oss så vi fick köra slalom mellan hinderstöd, runda stora vattentankar, gå i vatten och över bommar. Sen red Nikki banan ett par varv.

Redo för tömkörning.


Stor och liten.

Efteråt fick han beta lite för att vänja in magen med gräs. Vi betar hästarna en stund varje dag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0