28

Vi var inte hemma förrän klockan tre imorse, och när vi skulle sova där vid fyra-snåret mumlade Robert ett grattis på födelsedagen, och så somnade vi.
Ett par timmar senare vaknade jag och kände mig som att jag var sjukt bakfull. (Vilket jag omöjligt kunde vara, då jag som sagt är en superpräktig nykterist)
Hade helt glömt bort att jag fyllde år, tills jag kollade mobilen där en hel massa gulliga grattis-sms trillat in.

Åkte ner till stallet tillsammans med kusin Natali, som gav mig ett par nya ridhandskar, samt skrittjobbade Crespo åt mig så jag kunde ägna mig åt att sitta på pallen och se ut som jag fyllde 328 år. 21-timmes körningar är helt klart utmattande för en kvinna i min ålder.


Bästa presenten var att den här goa ungen kom hem efter två nätter hos moster Hannah.

Jag har blivit uppvaktad lite i omgångar. Redan för en månad sedan fick jag en superfin tävlingstopp av snälla Madde. I fredags fick jag ett Jan Van Haasteren-pussel som jag önskat mig av mina syskon, och frukostporslin och pengar till en Spooks-tshirt av mamma.

Roliga, bästa Hansson hade lämnat en present som han visste jag ville ha.
En påse mynt att köpa Ben&Jerrys för, inpackat i en hemmagjord B&J-presentpåse. (Katten hade jag sedan tidigare)

Annars har jag firat med "familjen" alltså Emma. Och så våra karlar och ungar förstås. Vi ställde till med grillmiddag och jag har återigen slagit rekord i att äta.
Sen avslutade vi dagen i stallet.
Fan vad bra jag har det.
(Fick såklart en present av Pixi också. En död humla. Precis vad jag önskade mig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0