Swish!

Den här dagen tog slut lika snabbt som den startade. Jag var uppe med tuppen och var klar i stallet före 7. Sen åt jag och Nikki frukost innan det var dags för mig att fortsätta inskolningen. Nikki var hos morfar under tiden.

Sen mockade vi till hästarna, fyllde hö och vatten och fixade lite innan vi åkte hem för lunch. Nikki drog sen iväg till en kompis, och då passade jag på att rida Crespo.

Vi tog ett lätt joggpass idag där vi mest checkade av att han var framme för skänkeln och lösgjord i sidorna. Det förstnämnda fick jag påminna honom om rejält i början, men rätt snabbt fattade han att semestern var slut och jag tyckte han kändes otroligt fin fastän jag inte ridit honom på en vecka.
Vi avslutade med att trava lite upphöjda cavaletti.

Kvällen spenderade vi sedan i Dalasjö hos Carro och Kristoffer där vi inspekterade nytillskottet Major.



Avslutade dagen i stallet. Lindade, utfodrade och pussade lite extra. Vissa dagar älskar jag mitt liv lite extra mycket.
Saken blev inte sämre av att Robert helt överraskande kom hem ikväll. Han jobbar annars borta hela veckorna. Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0