Lejon, giftormar och traktorkörning.

Igår lät det såhär hemma hos oss:
- Imorgon ska vi till Frösö Zoo, Nikki! Där finns det lejon, tigrar, krokodiler och allt möjligt.
- Finns det hästar där?
- Ja, det tror jag nog. Men det finns också tigrar, hyenor och lemurer och...
- Finns det hönor?
- Va!? Jaaa, jag tror det, men...
- JAA! Jag längtar!

Så med facit i hand så hade vi lika gärna kunnat åka till typ vem som helst här i området som har hästar och höns och Nikki hade varit helnöjd. Men jag, mamma och Hannah fick ju se lejon iallafall.




Resten av dagen ägnade vi oss åt att äta på kinarestaurang, handla på DollarStore, käka glass i Dorotea och ha riktigt roligt i varandras sällskap. Efter 50 mil i bilen och 12 timmar på språng kände jag mig rätt mör.
Men då var det bara att hoppa in i traktorn och hjälpa Robert spm höll på att fixa i hagarna.




Men nu, äntligen, ligger jag på soffan och kan se framemot en sovmorgon imorgon. Jag siktar på att sova till klockan 8, minst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0